Stichting Gispen Collectie | 1996 – 2021

Zaterdag 18 april was het precies 25 jaar geleden dat Roland Zoomers naar de notaris ging voor de oprichting van Stichting Gispen Collectie. De stichting had haar 25-jarig bestaan dit jaar groots willen vieren met een Erfgoeddag met inhoudelijke masterclasses, bijzondere taxaties en een mooie expositie. Helaas gooide Corona roet in het eten en is de stichting genoodzaakt een aantal festiviteiten en activiteiten te verschuiven naar het voorjaar van 2022.

Gelukkig kan een aantal jubileumactiviteiten dit jaar wel doorgaan. De expositie Gispen – What’s in a Name [over bijnamen van Gispen-objecten] is van 8 juli tot en met 26 september te zien in het Van Eesteren Museum in Amsterdam. In de zomer verschijnt de publicatie Wim van Osselen. Een bevochten visie voor de nieuwe tijd, Gispen 1932-1949. Een bijzondere geschiedenis over de relatie tussen W.G. Gispen en W. van Osselen door Wouter Kuijl . Tenslotte neemt de stichting ook dit jaar nog een nieuw geavanceerd collectieregistratiesysteem in gebruik waarmee het zoeken op objecten via de website weer in ere hersteld wordt.