Crowdfund voor vitrinekasten

Recent bood een particulier aan Stichting Gispen Collectie twee museale vitrinekasten te koop aan. De twee vitrines zijn kort na 1916 vervaardigd voor een natuurhistorisch museum. Toen dit museum in de jaren negentig renoveerde, zijn deze twee vitrines in gebruikgenomen door een particulier. De stichting wil deze vitrines verwerven voor de collectie en gebruiken bij exposities.

De kasten zijn 3 meter lang en ruim 1,20 meter breed met 60 lades per kast. Echt gemaakt om zoveel mogelijk kleine objecten in te tentoonstellen en op te bergen. Dit is precies wat Stichting Gispen Collectie weer wil doen. Zorgen dat deze kasten een mooie museaal waardige bestemming krijgen, zichtbaar zijn voor iedereen op een wijze zoals de maker het ooit bedoeld had.

Dit is de kans om deze bijzondere objecten te redden en te behouden voor de toekomst. We hebben minimaal € 3.000 nodig voor de verwerving en een eerste te opknapbeurt. Als de crowdfundingsactie meer oplevert, kunnen de vitrinekasten ook opnieuw bekleed worden.

Helpt u mee? Bezoek de website van Voor de Kunst en doneer.

(klik op de knop om naar Voor de Kunst te gaan)