Gispen erfgoeddag trekt 3.000 bezoekers

De Gispen erfgoeddag op 2 november was een groot succes. De rondleidingen waren een week voor de erfgoeddag geheel volgeboekt. De 400 gelukkigen die tijdig een plek hadden gereserveerd werden rondgeleid door de imposante glazen fabriek. Ruim 300 bezoekers woonden de lezingen bij over de cultuurhistorische betekenis van Gispen en de Van Nellefabriek.

In de voormalige koffiebranderij, waar de informatiemarkt plaatsvond, stonden vele Gispen meubels (authentiek en replica) opgesteld. Dit toonde maar weer eens aan hoe goed de Van Nellefabriek en het Gispen meubilair een eenheid vormen. Verschillende bezoekers hadden hun eigen buismeubel meegenomen en lieten zich hierover door de Gispen experts informeren.

Niet alleen de Van Nellefabriek trok veel belangstelling. Veel mensen maakten gebruik van de pendelbussen en brachten een bezoek aan één van de andere ‘Gispen’ locaties in Rotterdam (Huis Sonneveld, het Chabot Museum en de Waalse kerk). De Stichting Gispen Collectie kijkt terug op een zeer geslaagde dag en bedankt iedereen die deze dag mogelijk heeft gemaakt en alle vrijwilligers voor hun enthousiaste inzet.