In Memoriam: Frans Hoffmann

Afgelopen week ontving de Stichting Gispen Collectie het droevige bericht dat oud-Gispenaar Frans Joseph Hoffmann op 20 oktober j.l. is overleden op 93-jarige leeftijd.

In 1951 kwam Frans Hoffmann bij Gispen werken als assistent hoofd van de Technische Dienst en kreeg later naast de leiding van fabriek 2 (buismeubelfabriek) de opdracht het ingewikkelde en arbeidsintensieve verchroomproces te vereenvoudigen. Ook ging hij voor de Gispen Durion divisie enige tijd naar Engeland om er het hardverchromen kwalitatief te begeleiden. Later richtte hij het laboratorium op om allerlei materialen zoals zacht PVC als vervanger van linoleum, lakken, stoffen en schuimrubber te onderzoeken en op bruikbaarheid te testen.

Zijn vader, Christoffel Hoffmann (1893-1985), werkte al vanaf 1918 bij Gispen als ontwerper en chef tekenkamer.

In de nieuwsbrief #12 (2008) is een artikel te lezen over Hoffmann junior en senior, naar aanleiding van een prachtige schenking die Frans Hoffmann aan de Stichting Gispen Collectie deed.

We wensen de familie en liefhebbenden alle sterkte toe.