Spetterende opening Pop-up expositie GispeN.U

Meubelen van Gispen in vijf thema’s
Zaterdag 31 maart opent een pop-up expositie over Gispen in het centrum van Culemborg met spetterende actie voor jong en oud. Een gratis tentoonstelling van mooie Gispenmeubels door de jaren heen, presentaties van meubelmakers, leuke workshops om zelf aan mee te doen en wedstrijden voor kinderen met leuke prijzen.

Gispen is voor velen nog steeds een bekende naam als het gaat om vernieuwende meubels. De buismeubelen uit de jaren 1930, de Goed Wonen-meubelen uit de jaren 1950, maar ook de vernieuwende werkinrichtingen en designcollectie van nu. Al dit fraais is de komende drie maanden te zien in de tentoonstelling GispeN.U Verleden, heden, toekomst in het pop-up museum aan de markt in hartje Culemborg, van oudsher de meubelstad van Nederland. Gispen en Culemborg delen een gezamenlijke historie van meer dan 80 jaar.

De aftrap van de tentoonstelling vindt plaats op zaterdag 31 maart om 13.00 uur. De Coöperatie van Makers uit Culemborg is aanwezig om presentaties te geven van verschillende meubelambachten. Bezoekers kunnen ook meedoen met korte workshops die zij geven, om zelf te ervaren hoe het is om met eigen handen iets moois te maken. Voor kinderen van vijf tot negen jaar is er een kleurwedstrijd en voor oudere kinderen een wedstrijd die over de tentoonstelling gaat. Prijzen zijn onder meer een verjaarsfeestje “Maak je eigen meubel’ en een set gepersonifieerde houten onderzetters.

De tentoonstelling laat in vijf thema’s zien hoe de Gispenmeubels in de loop van ruim honderd jaar veranderd zijn, maar toch ook weer hetzelfde zijn gebleven. Thema’s als transparant, maatwerk en duurzaam zijn altijd gebleven, alleen de uitvoering is meegegaan met de tijd. Begin het Paasweekend goed en kom langs bij het pop-up meubelmuseum van Culemborg voor een interessante en actieve middag! De tentoonstelling is te bezoeken tot en met het laatste weekend van juni.

GispeN.U is georganiseerd door Gispen BV en de Stichting Gispen Collectie, die ernaar streeft het erfgoed van Gispen te bewaren en verspreiden. De tentoonstelling is mede mogelijk gemaakt door het Ondernemersfonds Culemborg en met ondersteuning van Marnix van Namen, citymanager van Culemborg.

Pop-up tentoonstelling GispeN.U Verleden, heden, toekomst. Van 31 maart tot en met 1 juli 2018. Openingstijden: donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag 13.00-17.00 uur. Markt 27 Culemborg. Toegang gratis.