Hoe zal de wind waaien in 2017?

Afgelopen jaar was een bijzonder jaar voor Gispen en de Stichting Gispen Collectie: een honderdjarig jubileum! Dat maakt ons, oud-medewerkers en andere Gispen-liefhebbers ontzettend trots.

In het nieuwe jaar kunt u voorlopig nog nagenieten van enkele jubileum-activiteiten. Zo is de tentoonstelling Gispen Specials in het Boijmans van Beuningen nog t/m 26 februari te bezoeken. De tentoonstelling Lang Leve Gispen in het Elisabeth Weeshuis in Culemborg is nog te zien t/m 2 april en in het laatste weekend van 1 en 2 april wordt er ook een bijzondere theaterwandeling georganiseerd!

Wat zal het nieuwe jaar verder brengen? Achter de schermen bij de Stichting borrelt het zoals altijd van de ambitie en ideeën. Evenementen, tentoonstellingen, monumentendagen, een nieuwe museumlocatie … We houden u op de hoogte! In ieder geval zullen we het gebruik van de sociale media uitbreiden om zoveel mogelijk kennis en mooi archiefmateriaal aan u te laten zien. Wist u al dat we sinds kort ook een Instagram-account hebben? Ook de website wordt langzaam maar zeker steeds verder gevuld met filmpjes, nieuws en catalogi.

De bijgevoegde foto toont een prachtige windroos, ontworpen door W.H.Gispen ter gelegenheid van het 12,5-jarig dienstverband van zakelijk directeur Van Osselen. In het midden van het glas staat ‘nov 1932 – mei 1945’ gegraveerd. De ronde windroos heeft een houten basis met een prachtige koperen versiering rondom. Tussen het koper geven blauwe letters de verschillende windrichtingen aan.

De Stichting Gispen Collectie wil al zijn vrienden en volgers bedanken voor hun enthousiasme en ze een voorspoedig 2017 toewensen, met de wind in de rug!