Gispen eetkamertafel no. 3711

Ten behoeve van de inrichting van een museumwoning is het Van Eesteren Museum in Amsterdam op zoek naar een Gispen tafel no. 3711. Op 7 oktober 1952 overhandigde Koningin Juliana aan de eerste bewoners van de tuinsteden in Slotermeer de sleutels van hun nieuwe woning. Nu, zestig jaar later, richten het Van Eesteren Museum, het Amsterdam Museum en De Alliantie een woning in waar bezoekers de jaren vijftig opnieuw kunnen beleven. De museumwoning wordt ingericht volgens de principes van het ‘goed wonen’, een organisatie die geloofde dat de mens door middel van een functionele inrichting het beste uit zichzelf kon halen. Voor de museumwoning is het Van Eesteren Museum op zoek naar de ronde tafel Gispen no. 3711. Deze eetkamertafel werd in 1959 door de firma Gispen op de markt gebracht en is de ronde variant van een rechthoekige tafel die begin jaren vijftig door Wim Rietveld en André Cordemeyer werd ontworpen. Kenmerkend voor de tafel zijn de schuine verstevigingen tussen de poten en het houten blad. Mensen die in het bezit zijn van een Gispen tafel no. 3711 – en bereid zijn deze beschikbaar te stellen voor de museumwoning – wordt verzocht contact op te nemen met het Van Eesteren Museum of Stichting Gispen Collectie.