Bergkast met beschildering van Jan Roëde

Ten behoeve van een publicatie over Nederlandse kunstnijverheid en vormgeving in de jaren vijftig is drs. Sylvia van Schaik op zoek naar meer informatie over de bergkasten die Willem Hendrik Gispen voor het bedrijf Kembo ontwierp en waarvan er een aantal door de Haagse kunstschilder Jan Roëde zijn beschilderd. Jan Roëde beschilderde de kasten met abstract-surrealistische patronen die het meest doen denken aan het werk van Jean Arp en Juan Miro. De schilderingen werden met behulp van sjablonen aangebracht. Voor zover bekend zijn er maar enkele bergkasten door Roëde beschilderd. De bergkasten zijn tot op heden alleen bekend van een folder uit 1958. In het kader van het genoemde onderzoek wil Sylvia van Schaik graag in contact komen met mensen die in het bezit zijn van een door Roëde beschilderde bergkast.
Heeft u meer informatie over deze bergkasten en/of heeft u een dergelijke bergkast in uw bezit dan willen wij u vragen contact op te nemen met de Stichting Gispen Collectie.