Collectie-wasstraat

In een opslagruimte in Culemborg stond een groot deel van de meubelcollectie van Stichting Gispen Collectie stond al jaren ‘tijdelijk’ opgeslagen. In de maanden mei, juni en juli heeft een grote groep vrijwilligers zich ingezet om deze collectie te registeren. Er zijn meer dan 275 objecten schoongemaakt, beschreven en gefotografeerd. Deze beschrijvingen en foto’s zullen straks gebruikt worden voor onze nieuwe database van Gispenproducten. Alle objecten zijn opnieuw stuk voor stuk op museaal verantwoorde wijze verpakt. In totaal zijn er 135 pallets gevuld! Deze pallets worden overbracht naar een nieuwe opslag bij Gispen BV in Culemborg.
Komende maanden volgt een laatste controle van de verpakking en krijgen ook objecten uit de expositie, heritage room en het Gispen Inspiration Center (GIC) eenzelfde behandeling. In overleg met Gispen BV wordt afgestemd welke objecten in het GIC tentoongesteld kunnen worden.

De stichting dankt de vrijwilligers en de medewerkers van Gispen die een bijdrage leverden voor dit fantastische resultaat.

Ook vrijwilliger worden? Neem dan contact op met info@stichtinggispencollectie.nl.