Anjeractie 2021

Deze actie is afgelopen. Wij bedanken een ieder die hieraan heeft bijgedragen.

Van 28 mei tot 5 juni organiseert het Prins Bernhard Cultuurfonds zijn jaarlijkse Anjeractie. U heeft er vast van gehoord op radio en televisie. Vanwege de coronamaatregelen zullen er net als vorig jaar geen collectanten langs de deuren gaan. In plaats daarvan vindt de collectie online plaats. Stichting Gispen Collectie neemt dit jaar deel aan deze collecte, omdat we cultuur belangrijk vinden, ook in tijden van pandemie.

Het doel waarvoor de stichting deelneemt aan de Anjeractie is om middelen bijeen te brengen voor de restauratie van verschillende series miniatuur Gispenmeubelen. Over de ontstaansgeschiedenis van deze meubeltjes verschijnt na de zomer een artikel in ons kwartaalblad Oud&Nieuws.

Aavulling op dit bericht:
De opbrengst was niet voldoende om de restauratie van de miniaturen direct in gang te zetten. Om ze te behouden en conserveren, zal in het najaar va 2021 worden gezocht naar alternatieve financiering van dit project.