Nieuw boek over Gispen

Op woensdag 23 november werd in het Sonneveldhuis in Rotterdam de nieuwe publicatie over Gispen gepubliceerd. Het boek – geschreven door Sylvia van Schaik (oud conservator van de Stichting Gispen Collectie) en André Koch (bestuurslid van de Stichting Gispen Collectie) – besteedt aandacht aan het bedrijf Gispen en haar ontwerpers en producten over het tijdvak 1916-1990. In het boek worden veel nieuwe onderwerpen beschreven en zijn veel afbeeldingen opgenomen die niet eerder zijn gepubliceerd. Onderwerpen die in het boek aan bod komen zijn o.a. de door Gispen geproduceerde windwijzers, de in de Tweede Wereldoorlog vervaardigde staalarme PELKO meubels, de relatie met het koningshuis en de product- en materiaalinnovaties nadat W.H. Gispen het bedrijf in 1949 verliet.
De nieuwe publicatie kan worden besteld bij de uitgeverij W BOOKS.