Het Gispen wielerteam in België

Voor sportliefhebbers zijn het drukke tijden. Het wereldkampioenschap voetbal loopt op zijn einde en de Tour de France is net weer van start gegaan. Wielersport fanaten zitten aan de buis gekluisterd.

Gispen is van oudsher een sportief bedrijf. In het verleden werd er ieder jaar een sportweek georganiseerd en het bedrijf heeft onder andere een eigen tennisclub, een volleybalclub en een voetbalteam gehad. De in 1950 opgerichte tafeltennisvereniging is nog altijd in Culemborg actief.

In 1976 werd in Brussel door H. van de Vijver een Gispen-wielerteam opgericht. Hij poseert in een Gispen-tenue op een foto in het personeelsblad en doet ook een oproep voor leden. Het is onbekend hoeveel leden zich voor het Gispen wielerteam hebben aangemeld, maar de Tour de France hebben zij helaas nooit gehaald.