Gispen wandelt

Afgelopen dinsdag is de 98ste editie van de Nijmeegse Vierdaagse van start gegaan. Het jaar 2016 is dus zowel voor de firma Gispen als voor de Nijmeegse Vierdaagse een bijzonder jaar: het bedrijf bestaat in 2016 honderd jaar en in Nijmegen wordt dan de honderdste editie van de beroemde wandeltocht georganiseerd.

Gispen had in het verleden een eigen wandeltocht: tijdens de jaarlijkse Gispen sportweek legden honderden mensen een 15 kilometer lange voettocht in en rond Culemborg af. Als bewijs van deelname kregen zij aan het eind van de tocht een speldje of een lepeltje. Naast de wandeltocht had Gispen ook een eigen wandelsportvereniging. De leden van de in 1952 opgerichte wandelsportvereniging “GISPEN” namen deel aan officiële wandeltochten. De trainingen vonden uitsluitend plaats in de zomermaanden, maar voor het onderlinge contact werden er in de winter speciale clubavonden georganiseerd.