Gispen expositie Open Monumentendag 2015

In september bestaat de firma Gispen 99 jaar. Ter gelegenheid van dit heugelijke feit geeft de Stichting Gispen Collectie in de Schutterszaal van het oude stadhuis in Culemborg een overzicht van de belangrijkste meubelstukken die door het bedrijf zijn gemaakt; van het beroemde buismeubilair van Willem Hendrik Gispen uit de jaren dertig tot en met de Nimbus en Incus bureaustoelen uit de jaren tachtig. In de Schutterszaal hangen nog altijd de unieke lichtkronen die Gispen in 1949 speciaal voor de ruimte maakte.
In de gewelfde kelder wordt voor het eerst een compleet bewaard Gispen interieur van een oogarts uit Delft tentoongesteld. De inrichting van de wachtkamer en praktijkruimte dateert uit 1950.

Medewerkers van de Stichting Gispen Collectie geven uitleg over het tentoongestelde meubilair. Ook beantwoorden zij vragen over uw Gispen meubilair. Neem daarvoor uw meubelstuk, of een goede foto ervan, mee naar het oude stadhuis van Culemborg.

Oude Vismarkt 4
Culemborg