Programma Pop-up

Stichting Gispen Collectie, die de tijdelijke pop-up expositie GispeN.U in Markt 27 te Culemborg organiseert, heeft voor zaterdag 5 mei een klein feestprogramma georganiseerd. Ten eerste de uitslag van de wedstrijden voor kinderen en ten tweede een inloop voor mensen die foto’s willen uitlenen.

Uitslag kinderwedstrijden
Om 14.00 uur zullen de prijswinnaars bekendgemaakt worden van de wedstrijden die tijdens de opening gehouden zijn. De mooiste meubeltjes die door de deelnemers gemaakt zijn, zullen vervolgens op een speciale plek nog twee maanden tentoongesteld worden in de pop-up.

Oproep oude foto’s
Verder is de stichting op zoek naar foto’s van oude interieurs. Als u nog foto’s heeft van uw woonkamer uit de jaren 1930, 1950, 1970 of 1990 en deze tijdelijk wilt uitlenen, bent u van harte welkom. Er hoeven geen mensen op de foto’s te staan, maar het liefst wel herkenbare meubelen en lampen. De hele kamer wit met Jan des Bouvrie? Niervormige tafeltjes en gatenplanten in de jaren ’50? Dit zijn maar enkele voorbeelden. Als u mooie foto’s van uw vroegere woonkamer heeft, zijn ze welkom. Het hoeft niet per se Gispen te zijn, elk merk is goed.

De hele middag, van 13.00 tot 17.00 uur, kunt u uw foto’s langsbrengen bij de conservator in Markt 27 in Culemborg. De Stichting Gispen Collectie wil de foto’s gebruiken voor de volgende pop-up in het najaar. Als uw foto’s geschikt zijn, krijgt u een ontvangstbewijs en wordt uw naam getoond in de expositie, als u dat wilt.

Expositie
GispeN.U is georganiseerd door Gispen BV en de Stichting Gispen Collectie, die ernaar streeft het erfgoed van Gispen te bewaren en verspreiden. De tentoonstelling is mede mogelijk gemaakt door het Ondernemersfonds Culemborg en met ondersteuning van Marnix van Namen, citymanager van Culemborg.

Pop-up tentoonstelling ‘GispeN.U Verleden, heden, toekomst’. Van 31 maart tot en met 1 juli 2018. Openingstijden: donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag 13.00-17.00 uur. Markt 27 Culemborg. Toegang gratis.