Groot aantal bezoekers Gispen Erfgoeddag

In het kader van het 95-jarig jubileum organiseerden de Stichting Gispen Collectie en Gispen International B.V. op zaterdag 10 september de derde Gispen Erfgoeddag. Met 1.700 bezoekers was de Gispen Erfgoeddag een groot succes.
De Gispen Erfgoeddag viel samen met Open Monumentendag. Het startschot voor beide dagen werd ’s morgens bij Gispen gegeven door de burgemeester van Culemborg, Roland van Schelven. Hij deed dit door de tentoonstelling “Gispen en de Oranjes” te openen. Op de tentoonstelling waren bijzondere meubelstukken te zien die Gispen in 1937 voor Paleis Soestdijk heeft ontworpen. Naast de speciale tentoonstelling werd door middel van lezingen en rondleidingen in het Gispen Museum aandacht geschonken aan de rijke historie van het bedrijf.
Bezoekers konden ook kennismaken met de huidige fabriek en producten van Gispen. Een route langs de verschillende afdelingen (metaalbewerking, lakkerij, assemblage en expeditie) trok veel publiek. Medewerkers van Gispen gaven hierbij tekst en uitleg.

Door de samenwerking met de Open Monumentendag was Gispen ook in de binnenstad goed zichtbaar; bij verschillende Culemborgse monumenten en erfgoedinstanties stonden Gispen stoelen die reclame maakten voor de Gispen Erfgoeddag.

De Gispen Erfgoeddag werd mede mogelijke gemaakt dankzij de steun van de Rabobank West-Betuwe.