Gispen Centraal – historie & innovatie op één dag

Zaterdag 14 mei 2022 organiseert Stichting Gispen Collectie een uniek evenement voor een breed publiek, op een al even unieke plek in Utrecht. Het prachtige verbouwde oude postkantoor op de Neude, nu bibliotheek en recent door Gispen ingericht, toont de top 50 van meubelen en innovatieve ontwerpen uit ruim 100 jaar Gispen. Omlijst door een gevarieerd programma voor jong en oud: van rondleidingen en masterclasses tot pop-up store en kinderatelier. Het programma is grotendeels vrij toegankelijk.
Al 25 jaar is Stichting Gispen Collectie het kenniscentrum van de historie van het bedrijf Gispen. Na succesvolle erfgoeddagen op diverse historische plekken in Rotterdam en Culemborg is nu Utrecht aan de beurt. Op 14 mei 2022 staat POST Utrecht de hele dag in het teken van zowel de rijke historie van Gispen als innovaties door de tijd heen.

Programma
De dag biedt een rijk en gevarieerd programma voor een breed en divers publiek, jong en oud.
Een greep uit het programma:
• Expositie met unieke oude en nieuwe Gispen meubelen
• Rondleidingen door het gebouw langs bijzondere, veel minder bekende, Gispen meubelen
• Masterclasses door gerenommeerde Gispen experts en ontwerpers
• Heb ik een echte Gispen in huis? Beoordeling van uw huisraad door kenners
• Kinderatelier; ga zelf aan de slag met ontwerpen
• Studenten van het Hout- en Meubileringscollege uit Amsterdam tonen en verkopen hun op Gispen geïnspireerde ontwerpen van tafels

Er is volop ruimte voor meet & greets met liefhebbers van Gispen. Muziek, horeca en een pop-up store met Gispen meubilair, objecten én speciale acties maken de dag compleet. Vanaf half april is het volledige programma op deze website te vinden.

Zaterdag 14 mei 2022, 10.00 – 17.00 uur
POST Utrecht op de Neude
Het evenement is gratis te bezoeken, met uitzondering van de masterclasses en rondleidingen. Daarvoor zijn vanaf half april tickets te boeken op deze website.

Gispen Centraal wordt mogelijk gemaakt door Gemeente Utrecht • Bibliotheek Utrecht • Ondernemersfonds Utrecht • K.F. Heinfonds • Prins Bernhard Cultuurfonds • Nengermanfonds • Gispen BV / Royal Ahrend • Zabawas • Vineyard • De winkel van Ahrend & Gispen • Dutch Originals • Stichting Gispen Collectie • tientallen vrijwilligers