Olympische Spelen? Gispen Sportweek!

De Olympische Spelen in Rio? Wat dacht u van de Gispen Sportweek in Culemborg!

Deze week werd jaarlijks georganiseerd door de Gispen sportvereniging. Het personeel kon in verschillende disciplines tegen elkaar strijden. Zo stonden in 1957 maar liefst 15 activiteiten op het programma, zoals tennis, voetbal, badminton, zwemmen, volleybal en zelfs hengelen, bridgen en klaverjassen. Er deden 209 personen mee, de kantine zorgde voor koffie, soep en limonade en was er een speciale kindermiddag. Hoewel alle sporten in een ‘prettige en sportieve sfeer’ werden gespeeld, was er duidelijk competitie tussen de verschillende afdelingen. Zo was het touwtrekken de ultieme krachtmeting tussen de afdelingen Durion (verchromen) en de Technische Dienst. Uiteindelijk moest kampioen Durion zijn titel van voorgaande jaar afstaan.

Terwijl heel Nederland in de ban is van de Olympische Spelen in Rio, ontving de Stichting Gispen Collectie afgelopen vrijdag (19 augustus) vier gouden medailles. Niet voor het winnen van een wedstrijd, maar als een prachtige schenking! Het zijn medailles die werden uitgereikt tijdens de Gispen Sportweken. Tot de schenking behoren ook twee tegeltjes van de Gispen Sportweek in 1961.