Gispen unica gezocht!

In 2016 bestaat de firma Gispen 100 jaar. Tijdens dit jubileumjaar worden verschillende activiteiten georganiseerd. In Museum Boijmans Van Beuningen vindt in het najaar een tentoonstelling plaats over Gispen unica.

In 1923 begint Gispen met de serieproductie van lampen en vanaf 1929 wordt gestart met de seriefabricage van buismeubilair. Maar naast deze in serie vervaardigde producten blijft Gispen altijd speciale opdrachten uitvoeren. Vaak betreft het hierbij een variant op een standaardproduct, zoals een buismeubel uit 1938 met een verroodkoperd in plaats van een verchroomd buisframe of een speciale uitvoering van één van de kantoorinrichtingsprogramma’s (Gispen AZ, Gispen Gispen KT, Gispen TP en Gispen ST) uit de periode 1966 – 1998.

Voor de tentoonstelling in het najaar van 2016 zijn wij op zoek naar ‘bijzonder werk’ van Gispen, dat wil zeggen unieke meubelstukken en lampen die zijn afgeleid van serieproducten. Bezit u zulk ‘bijzonder werk’ van Gispen en bent u bereid dit uit te lenen voor de tentoonstelling? Neem dan contact op met de Stichting Gispen Collectie.