Gispen schept ruimte

In 1964 start Gispen een nieuwe reclamecampagne om de collectie woonmeubelen aan de man, of eigenlijk aan de vrouw, te brengen. Voor de reclamecampagne heeft het bedrijf de vraag gesteld; wie beslist er over de aankoop van meubelen? Het antwoord, en de daaruit voortvloeiende advertentie, is nogal rolbevestigend; de huisvrouw!

Er wordt in 1964 dan ook voor gekozen om niet langer in dagbladen te adverteren, maar in tijdschriften als de Libelle, Beatrijs en Prinses. De advertenties in deze bladen tonen vrouwen in een minimalistisch ingericht interieur. De teksten onder de advertenties benadrukken de open- en luchtigheid die de meubelen van Gispen aan een interieur geven; ‘Komt u wel eens in huizen waar stoelen en banken als slagschepen staan? Het zijn de dictators van een vertrek en zetten het mes in de bewegingsvrijheid. Gispen meubelen geven een maximum aan comfort en maken de ruimte ruimtelijker. Zij laten u ruimte om vrij in te leven, om blij in te zijn, samen met uw gezin’.