Dit weekend is Gispen-weekend!

Morgen wordt de tentoonstelling ‘Gispen Specials – De klant is koning’ feestelijk geopend in Museum Boijmans in Rotterdam.
Tussen 11:00 en 14:00 kunt u uw meubelstuk laten beoordelen door deskundigen: is het een echte Gispen? Wat is het verhaal erachter?
Tussen 14:30 en 16:00 zijn er enkele lezingen van Mienke Simon Thomas, conservator van het Boijmans, en Hetty Berens van Huis Sonneveld en onze eigen Stichting Gispen Collectie.
Ook worden er rondleidingen gegeven. De bijbehorende en rijk geïllustreerde catalogus is dan ook te koop in de museumwinkel. Zie voor meer informatie de kalender en website van het Museum Boijmans:

Tegelijkertijd zijn het Sonneveld Huis en de Waalse Kerk in Rotterdam ook de gehele dag, zaterdag 10 september, gratis toegankelijk op vertoon van uw Boijmans-museumticket. Tussen 11:00 en 17:00 worden er in de Waalse Kerk rondleidingen georganiseerd. Beide locaties tonen een bijzonder ensemble van Gispen meubelen; uniek en zeer waardevol Gispen-erfgoed die zeker een aanrader zijn om te bezoeken.

Op RTLZ kunt u vanavond (na 18:00) een interview zien met de huidige directeur van Gispen, Pieter Noorlander, die al een kijkje mocht nemen op de tentoonstelling in het Museum Boijmans.

Verder kunt u via onderstaande link het radioprogramma ‘Met het oog op morgen’ van NPO Radio 1 terugluisteren. Mienke Simon Thomas en Kees Gispen, de zoon van W.H. Gispen, vertellen over het bijzondere jubilleum van Gispen.