Gispen, What’s in a Name in Den Haag

Geannuleerd!
De veiligheid van onze bezoekers en vrijwilligers staat voorop. In lijn met het landelijke beleid met betrekking tot het coronavirus zal ook de Gispen expositie niet te bezoeken zijn tot en met 16 mei 2020. We hopen u op een ander tijdstip in de gelegenheid te stellen om deze expositie te bezoeken. Houd onze website in de gaten voor meer informatie.

Gispen en bijnamen, een combinatie die je niet snel verwacht. Toch is dat het thema van een expositie die op zaterdag 14 maart opent: ‘Gispen, what’s in a name’. In de Gispen Showroom te Den Haag kunt u objecten en foto’s daarvan bewonderen die een speciale naam gekregen hebben. Én hiervan de achtergronden te weten komen, uiteraard.

Gispen, het bedrijf dat groot geworden is met strak en functioneel meubilair zoals stalen buismeubelen en glazen bol-lampen, heeft niet bepaald een uitstraling waarin bijnamen passen. Toch is dat wel zo. Al vanaf het begin in de jaren ’20 via de fifties tot heden, zijn er altijd producten geweest die uitnodigden tot een andere naam dan een cijfercombinatie.

De expositie laat de ontwikkeling van de namen en bijnamen in de loop van ruim een eeuw zien aan de hand van meubelen, lampen en foto’s. Laat u verrassen door de Spinnenkop, de Mug, de Korporaal en de Dukdalf, om er maar een paar te noemen. De expositie is te zien via de etalages en elke zaterdag kunt u gratis naar binnen lopen om alles van dichtbij te bekijken.

‘Gispen, What’s in a Name’ is een initiatief van de Stichting Gispen Collectie in samenwerking met Gipsen. Met dank aan de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed, het Weeshuismuseum, de gemeente Hilversum en het Nieuwe Instituut.

14.03.2020 – 16.05.2020
‘Gispen, What’s in a Name’